top of page

Smil og glæde i en hård hverdag

Tænk, at det nu er muligt at have besøg!

I går havde jeg besøg af to fine kvinde, mor og datter. Dem har jeg og vi kendt siden 2002.


Mor Jenny længst til højre er en hårdtarbejdende enlig mor til fire døtre. Arbejder på fabrik. Og ikke hvilken som helst fabrik, men Mitchell, som eksporterer alpaca-garn. Vi fik en nørdesnak om forarbejdning og strikning - og hvad to mødre til store børn nu snakker om. Jeg vil nu nyde mine strikkestunder endnu mere, når jeg ved, at Jenny allerede har haft fat i garnnøglen.

Noget af garnet havner også i DK. Prøv evt. at tjekke banderolen næste gang du køber alpaca. Det kunne sagtens have været gennem Jennys hænder.


Milagros (18 år) er færdig med skolen og kunne fortælle, at hun netop er kommet ind på universitetet med studiestart til marts for at læse marketing. En plads hun har opnået via en optagelsesprøve, hvor mange kæmper om pladserne, men få kommer ind. Kæmpesmil og glæde!


- Merete Steffensen

Nyeste indlæg

bottom of page