top of page

Taknemmelighed


Fra min gamle kirke, Encuentro con Cristo (Møde med Kristus)

Det er med stor taknemmelighed, at jeg igen er tilbage i Peru. Alle skulle simpelthen prøve at blive modtaget med så stor kærlighed og glæde, som jeg blev modtaget mig med, da jeg kom til Arequipa. Det er overvældende og stort. Dejligt at mærke gensynsglæden og at se, at mennesker stadig kommer i kirken. Og det er stort at kunne modtage menneskers tak og glæde, selv så længe efter, at vi har boet og arbejdet i Peru. Det vækker endnu engang til tak over at have fået lov at virke og være blandt disse mennesker og i denne kirke her i Peru.

Da jeg søndag d. 5. januar var til gudstjeneste i vores tidligere kirke, Encuentro con Cristo, hvor jeg har været præst, lærte jeg også noget om taknemmelighed. Ved de frie indslag gik en mand frem og sagde, at der er ting, man bare oplever én gang i livet, så som den første forelskelse, at blive far for første gang, se sine børn få en uddanelse, osv. Og denne dag ville han gerne sige Gud tak for, at han havde fået lov at opleve, at hans søn var blevet en del af kirkens musikband.

Denne indstilling til tjeneste og opgaver i Guds rige og i den lille lokale kirke er virkelig forbilledlig! Tænk, om vi kunne lære mere af denne taknemmelighed, så hver lille opgave og tjeneste i Guds rige er en gave, vi i taknemmelighed må modtage fra Gud.

Og netop det at få lov at være med i Guds missions er - som sagt - noget, der fylder mig med taknemmelighed.

- Roar

Nyeste indlæg

bottom of page