top of page
  • Forfatters billedeRoar Steffensen

Bibeltimer blandt bare tæer


Bibeltimer med bare fødder i sandalerne. Sand mellem tæerne og Bibelens blade. Lovsang på svensk, dansk og spansk. Badning og svedige t-shirts. Det var blot nogle af ingredienserne i et par dages varm og solrig missionærsamling i det nordlige Peru i de første dage af min udrejse.

Retræte ved Stillehavet

Her var jeg inviteret til at prædike og undervise på en mini-retræte med danske og svenske ELM-missionærer og volontører fra Piura og Chiclayo. De havde lejet et par lejligheder ude ved Stillehavskysten, så der udover den åndelige opbyggelse også var mulighed for fysisk afslapning, hygge og badning.

Genbesøg Jeg besøgte missionen og kirken deroppe for nogle år siden, hvor jeg underviste og prædikede i nogle af kirkerne i og uden for Chiclayo. Deres missionssekretær havde spurgt, om jeg ikke kunne komme igen. Og det passede fint denne gang som indledning til mine opgaver i Peru.

Det viste sig dog, at de lokale præster havde arrangeret et pastor-kursus disse dage, så det var ikke så oplagt at besøge kirkerne. Derfor arrangerede missionærerne en retræte for missionærer og volontører. Det virkede til at alle var fornøjede med den løsning.

Undervisning i kirke-café i Piura

Vi tilbragte tirsdag og onsdag ved kysten og kørte derefter tilbage til Piura. Om aftenen underviste jeg i deres kirke for en flok unge. I kirken driver de også en flot café, som bl.a. tiltrækker unge fra universiteterne. Den er rigtig fint indrettet i det samme lokale, som bruges til gudstjeneste om søndagen. I løbet af ugen er der åbent i caféen, hvor folk kommer for at studere, spille spil og få god kaffe og kage. Så man må sige, at lokalet på en fin måde bliver brugt til både åndelig og materiel næring og opbyggelse.

Strømme af nåde og af vand Det var godt at besøge missionærerne deroppe. Det var en lille og lydhør flok, der tog godt imod såvel Guds ords strømme af nåde som poolens og havets forfriskende og svalende vandstrømme.

- Roar


Seneste indlæg
Blog-arkiv
Se mere
  • Facebook Basic Square
  • Insta%20logo_edited
  • Favikon Peruprojekt
  • Instagram
bottom of page