top of page
  • Forfatters billedeRoar Steffensen

Videoskærm og Helligånd


Undervisning ved Stillehavet Jeg har prøvet det mange gange efterhånden: at undervise og prædike ved Stillehavet. Enten på kirkens lejrplads, som ligger direkte på stranden nogle få hundrede meter fra vandkanten. Eller i den lutherske kirke i Mejía, som ligger nogle få kilometer fra lejren. Jeg har mange gode minder fra lejrene og fra mine besøg i kirken, og jeg er altid blevet taget godt imod. I juli underviste jeg igen i kirken i Mejía. Men denne gang har jeg ingen minder om det, for jeg var kun til stede på videoskærmen. Menighed så Galaterbrevsvideoer Menigheden i Mejía har brugt videomaterialerne til Galaterbrevet og har dermed gennemgået hele brevet ved hjælp af min undervisning. Jeg håber, at de også denne gang tog godt imod mig - eller i hvert fald det budskab, som jeg kom med. For det er gennem sådanne arrangementer, at mit arbejde bærer frugt på en måde, som er helt uden for min rækkevidde. Det er godt at tænke på, at materialet bliver brugt, og at mange kan få gavn bibelundervisningen på denne måde. Helligåndens tilstedeværelse

Jeg beder om, at Helligånden må virke gennem mig og min undervisning, også når jeg ikke er personligt til stede, så det må skabe tro og tillid til evangeliet og gøre mennesker glade for Jesus. Det vigtigste er ikke, om jeg er til stede, men at Helligånden er der. For det er alligevel i sidste ende ham, der kan røre menneskers hjerter. Vær med til at bede om, at han må gøre det, hver gang videomaterialerne bliver brugt rundt om i kirken i Peru.

- Roar


Seneste indlæg
Blog-arkiv
Se mere
  • Facebook Basic Square
  • Insta%20logo_edited
  • Favikon Peruprojekt
  • Instagram
bottom of page