top of page
  • Forfatters billedeRoar Steffensen

Dejligt gensyn efter 12 år


Der er næsten 12 års forskel på de to billeder herunder. I 2005 døbte jeg Camila (pigen på begge billeder) og hendes lillesøster Sofia på den samme dag.

I søndags besøgte jeg familien igen. Det blev både et hyggeligt, sjovt og hjertevarmt gensyn.

Noget af det sjove var bl.a. at straks jeg kom ind i familiens stue, genkendte jeg møblerne. Det var de møbler, vi selv fik lavet for 15 år siden, da vi kom til Arequipa og brugte i vores stue i alle årene her. Jeg kunne ikke huske, hvem vi havde solgt dem til. Og Amalie, pigernes mor, kunne ikke huske, hvem hun havde købt dem af. Men det var altså os! Sjovt se, at de stadig kan bruges.

Det var rigtig dejligt at blive taget så godt og varmt imod af familien. Og skønt at se og høre, hvordan pigerne er vokset op og begge er super-dygtige i skolen. Ikke mindst var det dejligt at høre, at troen lever i familien, og at pigerne er blevet opdraget i den tro, de blev døbt til. Familien er aktiv i kirken El Buen Pastor (Den gode hyrde) og manden, José Luis, arbejder i kirkens projektafdeling, PDFF.

Jeg havde aftalt at besøge Amalie og hendes familie, fordi en tidligere volontør, Simon Nielsen fra Hedensted, havde sendt et brev med mig til Amalie. Og det gav altså anledning til gode minder og nye oplevelser. At det så netop var Camilas 17 års fødselsdag i søndags, da jeg besøgte dem og genså pigerne for nok første gang i 12 år, det fandt jeg først ud af, da jeg kom. Så oven i alt det andet gode, vi delte den dag, var der også fødselsdagskage.

Tak til Amalie, José Luis, Camila og Sofia for en dejlig eftermiddag!

- Roar


Seneste indlæg
Blog-arkiv
Se mere
  • Facebook Basic Square
  • Insta%20logo_edited
  • Favikon Peruprojekt
  • Instagram
bottom of page