top of page
  • Forfatters billedeRoar Steffensen

Mærkedag i materiale-missionen


Mærkedag I går var en god dag! Lidt af en mærkedag, faktisk. Jeg fik nemlig optaget den sidste del af Romerbrevsmaterialet.

Det er snart to år siden, jeg begyndte at skrive manuskriptet, så det har været en lang proces. Sidste år havde jeg de to første del med og fik dem optaget. Siden videoerne færdigredigeret og de tilhørende studiehæfter trykt, så det kan bruges i kirkerne.

Nye ideer Nu er sidste del også filmet, og så skal den dygtige tekniker, José Luis Gonzales i gang med redigering og hæftet skal trykkes, og så vil hele det samlede materiale snart være tilgængeligt for pastorer, menigheder og hvem, der ellers kunne tænke sig at studere dette vigtige skrift.

Optagelserne foregik ligesom sidste år i auditoriet på det teologiske seminarium, SETELA, her i Arequipa. Siden sidste år havde José Luis fået nye ideer, så han udfordrede mig til en mere dynamisk optræden. Det tror jeg kommer til at fungere godt. Jeg har i hvert fald set en anden video, han har lavet, hvor det så rigtig fint ud.

God hjælp Jeg må også nævne min korrekturlæser, Giovanna og hendes mand, Armando, som begge har været til stor hjælp mht. den sproglige tilretning. De bor i Lima, og det var dejligt endnu engang at kunne nå forbi dem og sige tak, før jeg rejste videre til Arequipa her mellem jul og nytår.

Ingen fordømmelse! Nu er mit håb så bare, at materialet bliver brugt godt og rundigt, og at de som bruger det, må få lov at gribe brevets sandhed om, at retfærdighed og frelse gives os alene ved nåden for Jesu skyld. Missionen vil lykkes og min glæde vil være stor, hvis materialet kan hjælpe mennesker til at finde ind i nådens hvile, som Rom 8,1 udtrykker: Så er der nu ingen fordømmelse for dem, der er i Kristus Jesus! - Roar


Seneste indlæg
Blog-arkiv
Se mere
  • Facebook Basic Square
  • Insta%20logo_edited
  • Favikon Peruprojekt
  • Instagram
bottom of page