top of page
  • Forfatters billedeRoar Steffensen

There’s nothing like it!


There’s nothing like it! Nothing! Der er intet som det! Intet! Det var en af konklusionerne i en video fra den amerikanske mission-sorganisation IMB. De havde interviewet forskellige folk om deres erfaringer som missionærer. Deres forskellige svar gav genklang hos mig selv, og jeg er enig: Der er ikke noget, som at være missionær!

Mennesker er den største glæde De blev bl.a. spurgt, hvad den største glæde ved at være missionær var. Og alle svarede mere eller mindre det samme: Det er mennesker. Relationer. Enig! Jeg føler mig enormt velsignet over, at have fået lov til at blive inviteret ind i menneskers liv og hverdag, der ser så helt anderledes ud, end det jeg kender herfra. Tænk at få lov at dele evangeliet med mennesker, gå med dem på troens vej, trøste dem med nåden og selv få styrke og trøst og opmuntring gennem dem. Det er stort at opleve, at troen på Jesus forbinder os på trods af de mange menneskelige og kulturelle forskelle.

En minoritet og en mægtig Gud Der er meget i livet som missionær, man kan forberede sig på. Som én nævner i videoen, så kunne ingen have fortalt mig, hvad det vil sige at være en minoritet. Men det finder man ud af som missionær.

Selv midt i alle nye og gode relationer, kan man føle sig i et rum af ensomhed og magtesløshed. Men netop der har jeg lært, hvor vigtig den helt umiddelbare tillid til Gud er. For jeg er ikke ekspert, når jeg lander i en ny kultur. Jeg har ikke kontrol. Men han, som sender mig, er ham, der har al magt i Himmel og på jord, og han har lovet at sørge for mig. Og på gode dage som på onde dage (for dem var også mange af), har han vist, at han holder ord og er værd at stole på. En levet erfaring Livet som missionær uden for den normale komfortzone gjorde, at min tro på hans omsorg og nærvær i alle ting blev til mere end gode ord. Det blev til en levet erfaring. Og det er jeg så taknemmelig for at have fået lov at opleve.

Der er ingenting som at være missionær! Du skulle tage og prøve det!

- Roar


Seneste indlæg
Blog-arkiv
Se mere
  • Facebook Basic Square
  • Insta%20logo_edited
  • Favikon Peruprojekt
  • Instagram
bottom of page