top of page
  • Forfatters billedeRoar Steffensen

Når Peru smitter af på Spanien


Sidste onsdag i februar fik jeg en fantastisk oplevelse af, hvordan mit nuværende arbejde på Centro Sarepta i Spanien og mit engagement i Peru flettede sig sammen på bedste vis.


Fra fredag d. 21. til torsdag d. 27. februar var Centro Sarepta på udrejse til Barcelona for at besøge menigheder og diakonale institutioner. Jeg sluttede mig først til gruppen mandag aften, da jeg i ugerne forinden havde været på udrejse i Peru.

Kontakt via Peru

I Arequipa har jeg en god ven og pastorkollega, Fabián, som egentlig er fra Ecuador. Da han hørte om Centro Sareptas tur til Barcelona, spurgte han, om vi måske kunne besøge hans kusine og hendes familie, der har boet i Spanien i en del år.


På den måde blev jeg sat i kontakt med hans kusine, Sandra, og vi fik aftalt et møde hjemmes hos hendes forældre, som en del af aktiviteterne i Sareptas udrejseuge. Da vi ankom til Granollers uden for Barcelona, blev vi hentet på stationen af Sandra og et par familiemedlemmer og kørt hjem til forældrenes hus. I løbet af kort tid blev den rummelige stue fyldt, og hele aftenen blev der ved at komme flere.

En multinational forsamling

De havde inviteret resten af deres menighed, både præsten, hans kone og alle de andre medlemmer, som alle kom fra forskellige Sydamerikanske lande, og med både nordmænd, danskere, en nicaraguaner, en salvadoraner og en spanier fra Centra Sarepta, var der mere end ti nationaliteter repræsenteret. Så det en multinational forsamling, der var samlet om troen på Jesus.


Vi sang nogle sange sammen, og jeg fik mulighed for at forkynde Guds ord. Derefter takkede både familiemedlemmer og præsten os for besøget, inden de dækkede et lækkert bord med mad og drikke. Glæden blandt deltagerne over vores besøg var enorm stor, og snakken gik godt og længe, og vi kom ikke derfra igen før kl. 23.30.

Enhed og broderkærlighed

Både elever, volontører og medarbejdere fra Centro Sarepta fik en oplevelse, vi sent vil glemme. Og Fabiáns familie og deres menighed gav udtryk for det samme. Med udgangspunkt i Peru fik vi lov at mærke ægte enhed i troen og sand broderkærlighed lidt uden for Barcelona.

– Roar Steffensen


Menigheden i Granollers

Merete og Sandra

Roar med nogle af Fabiáns familiemedlemmer

Seneste indlæg
Blog-arkiv
Se mere
  • Facebook Basic Square
  • Insta%20logo_edited
  • Favikon Peruprojekt
  • Instagram
bottom of page